Om företagsrabatter
Alla verksamheter har inköpsbehov. Behovet kan vara litet eller stort, men det finns alltid där. 16 000 företag och organisationer sköter sina inköp genom Seiva. Det här skapar en gemensam köpkraft, som vi använder för att förhandla om priser och inköpsvillkor med rikstäckande leverantörer av varor och tjänster. Billigare priser. Bättre inköpsvillkor.
Seiva erbjuder fler än 90 inköpsområden och tusentals olika företagsrabatter. Som frakter, resor och IT-produkter. Men också kontorsmaterial, livsmedel samt hyra och köp av bilar. När varje inköp av en produkt eller tjänst är lite billigare så minskar de samlade inköpskostnaderna sett över ett helt verksamhetsår. Du Seivar dina inköp för att få mer pengar kvar i plånboken.
Smarta inköpsverktyg och funktioner
Med smarta verktyg och funktioner kan du förenkla administrationen av dina inköp. Policies och guider: kunskapsstöd och förslag på rutiner. Inköpsknappen: ett tillägg till din webbläsare som hjälper dig att dina företagsrabatter när du googlar. Egna avtals-modulen: håller koll på dina företagsavtal och påminner dig om avtal är på väg att löpa ut, ska sägas upp eller bör förlängas.
Verktyg och funktioner är ett bra exempel på det praktiska stöd du får genom Seiva.
Målet är att naturligtvis att effektivisera dina inköpsprocesser. Kontakta gärna Seiva kundservice om du har frågor. Här hittar du kontaktuppgifter.
Inköpskoll: Om kostnader och besparing
Varje gång du gör ett inköp hos en av Seiva leverantörer uppstår en kostnad – men också en besparing. Med Inköpskoll kan du kontrollera just omsättning och besparing hos en enskild leverantör eller totalt under en given tidsperiod. Inköpskoll är en dashboard, som registrerar dina inköp, och presenterar dem med siffror och grafer.
Du hittar Inköpskoll till vänster under "Kategorier" i Seiva. Omsättning och besparing på dina inköp, i kronor och ören, samt detaljerad information om inköpstrender, baserad på ditt företags verkliga handel, är grundfunktioner som kommer att hjälpa dig att fatta kloka inköpsbeslut.