Sänkta kostnader och ökad lönsamhet.
Seiva är ett enkelt sätt att betala mindre för dina inköp. Välj mellan två olika inköpstjänster. En fullt utbyggd som du kan prova utan kostnad i 30 dagar eller en kostnadsfri som du kan skala upp vid behov.
Välj Seiva Spara
En inköpstjänst med 70 leverantörer och tusentals rabatter
Seiva Spara: En komplett inköpstjänst med 70 leverantörer av produkter och tjänster. Du sköter allt som rör dina inköp i inköpsplattformen – och slipper alla leverantörsförhandlingar. Du får:
✓ Sveriges populäraste inköpstjänst för små och medelstora företag.
✓ En inköpsplattform med rikstäckande leverantörer och tusentals företagsrabatter.
✓ Hantering av alla dina egna avtal - med påminnelse när det är dags att omförhandla.
Automatiserade och effektiva inköp
Inköpplattformen är grunden i din inköpstjänst. Här finns dina företagsrabatter. Men också ett dashboard som sammanställer statistik över dina inköpskostnader, samt policies och guider som är framtagna för att skapa effektiva processer i din organisation. Varje funktion i portalen är skapad för att effektivisera dina inköp och göra övergången till mer automatiserade inköp så smidig som möjligt.
Gemensam köpkraft
Det finns en rad områden där samarbete är att föredra. Inköp är utan tvekan ett sådant område. Seiva (ett eget varumärke som ägs av Visma Advantage) har ett enkelt recept: stora inköpsvolymer ger kraftfulla rabatter. Och uppföljning ger hög kvalitet. Seiva har skapat en ständigt växande gemensam köpkraft, med cirka 16 000 företag som gör sina dagliga inköp på vår plattform. Inom många områden är vår gemensamma köpkraft en av Sveriges största inköpare.
Pengar, rabatter och priser
Du driver företag för att bygga värden. Ofta, men inte alltid, är detta värde pengar. Det betyder att du som företagare har en mycket speciell relation till kostnader. För att bli framgångsrik vill du ta rätt kostnader, de som leder till att kunderna blir fler och vinsterna större. På samma sätt vill du kunna välja bort onödiga kostnader. Med en professionell inköpspartner blir det här mycket lättare att uppnå.
Seiva Partner – en kostnadsfri tjänst
Som täcker de mest grundläggande inköpsbehoven
Seiva Partner: För dig som vill göra smarta, smidiga inköp med rabatt hos ett begränsat antal leverantörer.
✓ En inköpsplattform med 17 rikstäckande leverantörer.
✓ Alltid kostnadsfritt för dig som Skandiakund.
✓ Nu också med frakttjänsten Fraktera.
Sveriges viktigaste B2B-leverantörer
Seiva har byggt upp en palett av viktiga företagsleverantörer. Det som förenar dessa leverantörer är att de är rikstäckande och kan leverera produkter och/eller tjänster till hög kvalitet och till pressade priser. Varje år tillkommer det också cirka 6-8 nya leverantörer, som du får omedelbar tillgång till.
Ett inlogg – till en hel inköpsvärld
Din inköpstjänst är skapad för att göra övergången till mer automatiserade inköp smidig. Du når alla dina företagsrabatter genom att logga in i din inköpsplattformen. Och du behöver bara ett inlogg. Många rabatter kan du också använda privat. Som när du reser eller köper hemelektronik och möbler.
Några av alla leverantörer
Rikstäckande leverantörer för dig som är företagskund hos Skandia.
OKQ8
Lyreco
Elgiganten
SJ
Best Western
AJ Produkter
Mer om tjänsten
Nu kan småföretagare över hela Sverige samarbeta för att bygga en gemensam köpkraft och få ned inköpskostnaderna. Det är smart. Det gör dyrt till billigt. Och det sparar massor av tid.
I Seivas inköpsplattform hittar du kontorsmateriel, affärsresor, men också frakter och drivmedel samt många andra produkter och tjänster – allting kraftfullt rabatterat för dig som Skandiakund.
Inköpsvolymerna är stora och växande. Vilket gör att priser och övriga villkor hela tiden förbättras. I dag är vi 16 000 företag som samlar våra dagliga inköp av smått och stort i plattformen.
Men vi vill bli fler, många fler. Cirka 200 000 svenska företag skulle kunna spara mycket pengar genom att göra inköpen via inköpsplattformen. Seivas mål är att minst hälften, 100 000, faktiskt ska ta steget. Som du och ditt företag.